İlk ÖTV haberini kim yaptı?

Yaklaşık 10 gündür gazetelerin ekonomi sayfalarında otomobillerde değişeceği açıklanan ÖTV haberleri yer alıyor. Bugün ilginç bir polemik gözümüze çarptı.
Bu haber 1152 kere okunmuş.07 Kasım 2016, Pazartesi - 18:57

ÖTV’nin değişeceğine ilişkin haberler 29 Ekim’de Sabah, Sözcü, Posta, Habertürk ve Hürriyet’te yer aldı. Devam eden günlerde özellikle Hürriyet’in ısrarlı haberlerinde “vergiler artacak” yorumları yerini sektörün lehine gelişmesi için yazılan analizlere bıraktı. Akşam Gazetesi ise bir gün önce “otomobillere 50 bin TL zam gelecek” haberini bir gün sonra kendisi yalanlamak durumunda kaldı.  Habertürk otomotiv editörü Hakan Özenen uzun zamandır yazmadığı köşe yazılarına geri dönerek bugün köşesinde, “Önce bizde çıktı, ardından diğer gazetelerde yeraldı” ifadesiyle ÖTV haberini önce Habertürk’ün yayınladığını iddia etti.  ÖTV değişikliğine ilişkin haberler pek çok gazetede doğru-yanlış yeraldı. Ama sonuçta ortaya atılan listelerin ve oranların olmadığı da ortaya çıktı. Günlük gazetelerde “pazardan pazartesiye” yapılan otomobil sayfalarında bazı gazeteler genellikle “bülten ve lansman” haberciliğini tercih ediyorlar. Bazıları ise bülten haberleriden ziyade özel haber olmasına özen gösteriyorlar. Görünen o ki, uzun zamandır “habercilik” unsurunun ihmal edildiği otomotiv sektöründe ÖTV haberleriyle heyecan kazanmış ve 15 yıl once haftalık dergilerin yaptığı gibi bazıları “haber ilk kez bizde çıktı” heyecanına kapılınmış. Neyse bu kadar rutin gazetecilikten sonra bu heyecanı duymak da güzel olsa gerek. 

Etiketler:   Etiket Eklenmemiş.